Josef Koudelka |
The Holy See participates this year for the first time at the Venice Biennale with a Pavilion inspired by the biblical narratives in the Book of Genesis. In Principio (In the Beginning) is the title chosen.
The first eleven chapters of Genesis have been the incipit for an in-depth and articulated phase of reflection. From here they proceeded to identify three nuclei, entrusted to the three artists who have constructed different routes that communicated between each other.
The Creation has been given to Studio Azzurro; for Uncreation the curator have chose the Czech photographer Josef Koudelka; the hope present in the Ri-Creation is expressed through the art of Lawrence Carroll.
Of the three proposals I enjoyed the photos of Josef Koudelka. The power of his panoramic black and White photographs tells of the opposition of man to the world and to moral and natural laws, and material destruction deriving from the loss of ethical meaning.
La Santa Sede partecipa quest’anno per la prima volta alla Biennale di Venezia con un Padiglione ispirato al racconto della Genesi. In Principio è il titolo scelto.
I primi undici capitoli della Genesi sono stati l’incipit per la feconda e articolata fase di riflessione. Da qui si è proceduto all’identificazione di tre nuclei tematici, affidati ad altrettanti artisti per la costruzione di percorsi differenziati ma tra loro comunicanti.
La Creazione è stata affidata a Studio Azzurro; per la De-Creazione è stato scelto il fotografo ceco Josef Koudelka; la speranza insita nella Ri-Creazione trova espressione nella specificità dell’arte di Lawrence Carroll.
Delle tre proposte ho apprezzato molto le foto di Josef Koudelka. La potenza delle immagini panoramiche in bianco e neroracconta la contrapposizione dell’uomo al mondo e alle sue leggi morali e naturali e la distruzione materiale derivante dalla perdita di senso etico.
Studio Azzurro |
Josef Koudelka |
Lawrence Carroll |
Lawrence Carroll |
Josef Koudelka |
Josef Koudelka |