California native Craig Alan has proven himself as a unique artist. His artistic experiments, may change the way we think of art all together.
His aerial shots arrange people donned in all black, as if they were pixels to create portraits of pop culture legends Elvis, Marilyn Monroe, and Audrey Hepburn in a way we’ve never seen before.
But be careful. Craig Alan is not a photograher but a portrait painter and his works are made with an amazing technique in which tiny people seem photographed from above. Take a look at the following gallery.
Craig Alan è nato in California ed è un artista unico. I suoi esperimenti artistici, tuttavia possono cambiare il nostro modo di pensare l’arte.
Le sue riprese aeree mostrano come possono essere organizzate delle persone vestite di nero, come se fossero dei pixel per creare ritratti delle leggende della cultura pop come Elvis, Marilyn Monroe e Audrey Hepburn in un modo che non abbiamo mai visto prima.
Ma attenzione Craig Alan non è un fotografo ma un ritrattista e le sue opere sono realizzate con una tecnica incredibile in cui le minuscole persone sembrano fotografate dall’alto.Date un’occhiata al galleria qui sotto.